Cosebelle Festival - selezione tra le 40 opere migliori del concorso a tema "Gentilezza".
In un piccolo salotto accogliente, Cappuccetto Rosso legge una fiaba ad un lupo non così minaccioso, mentre gli accarezza il pelo. La scena è raccontata con dolcezza e attenzione ai dettagli, mentre i colori giocano sui toni complementari del rosso e del verde, per accentuare la presenza di due parti opposte ma in relazione l’una con l’altra.
Sogno un mondo alternativo in cui vittima e carnefice sono in armonia. Con questa illustrazione, gioco sull’inaspettato e sullo stravolgimento delle aspettative dell’osservatore. Gentilezza è infatti ribaltamento di ruoli, è perdono e significa scegliere di diffondere amore in ogni gesto quotidiano, nella speranza di avere un finale della storia diverso.

🇬🇧
Cosebelle Festival - selection among the 40 best works of the themed contest "Kindness".
In a small, cozy living room, Little Red Riding Hood reads a fairy tale to a not-so-threatening wolf, while gently stroking its fur. The scene is portrayed with sweetness and attention to detail, while the colors play on complementary tones of red and green, accentuating the presence of two opposing parts yet in relation to each other.
I dream of an alternative world where victim and executioner coexist harmoniously. With this illustration, I play on the unexpected and the overturning of the observer's expectations. Kindness, in fact, is a reversal of roles, it's forgiveness, and it means choosing to spread love in every daily gesture, in the hope of having a different ending to the story.

Back to Top